fredag 8 oktober 2010

Svek, hård sanning

Jag pratade med honom nu i kväll. Det gjorde ont...
"har du tänkt något på oss och det som har varit nu denna helg då vi inte har haft någon kontakt?"
"nej, jag har tänkt på mig själv och min framtid, lägenhet och möbler mm"
Jag blev paff.... "så....vårat förhållande var så dåligt?"
"i början var det bra, sen var det inte så bra"
"det är ju konstigt att jag själv trodde och kände att förhållandet var jätte bra medans du gick runt och tyckte det var dåligt..."
"men...du sa ju att du älskade mig flera ggr, att vi skulle skaffa barn, du pratade allmänt om gemensam framtid...dessutom sa du det strax innan du gjorde slut.....?"
"ja men jag trodde att det skulle bli bättre...eftersom jag vet att jag kände massa i början"
"så... du sa det bara för att du hade sagt det förut då det var bra, i hopp om att det skulle bli bättre??? Det kallas för lögn...så du har alltså ljugit för mig?"
"om du vill kalla det så...men jag trodde det skulle bli bättre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar