måndag 11 oktober 2010

Hört på extra jobbet

Det hände en sak i dag som gav mig kalla kårar...
Då jag stod där i min egen värld och jobbade så såg jag en tjej i ögonvrån som plockade godis. Jag la märke till att hon hade kjol och...blåmärken? Ja det var det och även andra märken på hennes ben. Jag blev nyfiken och tittade på hennes ansikte. Hon verkade vara runt 25-30 år, hennes ansikte såg slitet ut och det var fullt med acne. Jag studerade henne mer och såg....massa märken på hennes händer och högre upp mot armen. Då det gick upp för mig vad det var så kändes det som någon grep mitt hjärta med kall hand... Jag stod öga mot öga med en tjej i min ålder som var sprutnarkoman. Jag som själv inte dricker, röker eller tar andra droger. Det kändes tungt och konstigt. Jag kände mig ledsen och chockad samtidigt.
Det var bara hon och jag där, vi lever två helt olika världar...
Jag prövade en ny sak i dag...  Folk frågar ju mig saker hela tiden. Jag brukar säga: "Jag jobbar inte för denna butik" Då de kom fram i dag och sa tex "Ursäkta, vet du var barnmaten är?" "Följ med mig" svarade jag med ett leende. Jag ledde fram dem till en personal från butiken och sa "Här har du personal du kan fråga" Kunden tittade på mig, tittade på personalen och åter igen på mig och sa "OJ ursäkta!" hahahha Det står på min tröja, både framtill och baktill att jag tillhör ett annat företag även stort på ena byxbenet.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar