måndag 11 oktober 2010

Dax att vända blad...

Sitter och dricker mitt morgon kaffe....
Klockan är strax efter 06...
Det är flyttdag.
Det är tyst och fridfullt, utanför fönstret händer absolut ingenting, man ser träd, snö, himmel, allt är stilla....
Jag ska i dag flytta, in till folk, grannar, tunnelbana, ljud, stress....
Men jag hoppas jag kan behålla lugnet jag har funnit i min själ här ute.
Jag mår väldigt bra. Jag har hittat tillbaka till den Rebecca som jag var 2008. Den jämt glada och positiva!
I går kväll när jag kom hem så saktade jag ned på farten då jag kom till skogsområdet, jag körde max 30 km hela vägen fram till huset.
En slingrig väg på 2 km. Skog, mörker, harar, rådjur...jag drog in allt jag såg och lyssnade på tystnaden.
Väl framme vid huset så stängde jag av motorn och satt kvar...
En bra stund satt jag och lyssnade på tystnaden, tittade på huset, området. Alla minnen spelades upp framför mig. Tex, "där borta gick mitt ex runt och klippte ned allt ogräs, jag och hunden tittade på genom fönstret då jag pysslade med något inomhus."
Jag drog flera djupa suckar av välbehag, av lugn. Lite sorgligt att lämna detta fina hus och område. Men nu börjar ett nytt kapitel av mitt liv.
20/3-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar