måndag 11 oktober 2010

Singel mingel

I går var det utgång. Jag skulle först på singelmingel och sen vidare till nattklubb.
Jag skulle först ha med mig kompis 1, men kompis 1 hade dagen innan träffat en intressant person på en dejtsida, så de skulle träffas.
Kompis 2 som skulle med ut på nattklubben, skulle vara hemma och ta det lugnt innan, så det blev inget sällskap på singelmingel av kompis 2 heller.
I sista minut så skulle kompis 3 följa med. Det var som sagt snökaos ute...så det tog mig ca 40 min att komma in till stan....När jag väl kom in till stan så hade kompis 3 lessnat, hon hade trots allt stått och väntat på mig en längre stund. Så värmen i hemmet hägrade mer för henne.
Så jag var ensam...men bestämde mig ändå för att gå, jag var ju redan framme. Väl där så var det en del folk. Jag letade upp den personen som var en utav dem som hade anordnat allt och som jag känner. Han presenterade mig för några människor och samtalen var i full gång.
Under kvällen var det en av de anordnade peronerna som kom förbi mig och en till där vi stod och samtalade. "Men ska ni inte mingla!?"
Ja, det  hette ju singel mingel.... men om man redan hade hittat någon som man ville prata med? Skulle man mingla vidare ändå eller?
I vilket fall som helst så ringde jag kompis 2 och frågade när de skulle åka ner till nattklubben så att jag visste när jag skulle möta upp dem.
Nej...då visar det sig att de 2 personerna som kompis 2 väntade på, inte hade hört av sig....Och den ena skulle köra kompis 2 då dennes bil inte fungerade. Kompis 2 fick tag på en av personerna och det visade sig att sömnen hade infunnit sig....
Så det blev ingen nattklubb.....så jag tog min jacka och styrde stegen mot min bil. Det hade ju snöat ännu mer....väl hemma i området så gick snön upp till mitten av vaderna, jag åkte väldigt sakta och bilen gled till höger och vänster av all snö. Men jag kom hem  iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar