måndag 11 oktober 2010

Får man göra så?

I morse var jag uppe kl 07.00 De skulle stänga av vattnet kl 08.00 till 16.00
Klockan 09.00 så var hyresvärdarna här med 2 andra och gick igenom lägenheten inför det kommande stambytet mm.
Alla utan EN klampade in med skor....Eftersom de redan stambyter lägenheter i min port så är det rätt så dammigt i porten...vilket innebar att när de klev in i lägenheten så blev det gråa tydliga skoavtryck....
Tur att jag hade tappat upp bland annat en hink med vatten så jag kunde torka av golven efteråt.
När de var här så var det en kille som bytte låscylindern på nere låset. Så att när de gör stambytet så har alla samma lås, det blir enklare för byggkillarna.
Nån timme senare, när jag hade varit ute med hunden så ställde jag honom i badkaret och hällde i lite sparat vatten för att skölja tassarna.
Då hör jag hur det stoppas in en nyckel i låset och vrids om!!!
Sen knackas det på dörren...jag går för att öppna men behöver ju inte låsa upp då den utanför dörren redan har gjort det!
Då var det en av byggkilllarna som talade om att han skulle bryta strömmen senare.
Jag blev så paff så jag sa inget, men jag ska haffa nån här ute strax och säga till dem. Inte fan kan de komma och gå i min lägenhet så länge jag bor här! De får vänta tills de börjar stambytet och jag har flyttat till evakueringslägenheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar