måndag 11 oktober 2010

Inställt bröllop pga frånvaro

På fredag ska jag träffa den nya värden och skriva kontrakt....
Nästa vecka ska den nya hyresgästen träffa min värd och skriva kontrakt...
Jag packar i dag....slänger massor av papper som man har samlat på sig. Mitt bland allt stök kommer de fram....
Papper och broscyrer om bröllop.....
Vi var på bröllops mässan tillsammans....vi tog en massa broschyrer. Vi läste dem hemma, vi sparade dem...
Då jag städade så frågade jag honom, "ska vi inte slänga dessa nu?" Nej, han ville spara dem....
Då vi packade inför flytten till huset...så dök de upp igen... "ska vi inte slänga dessa nu?" Nej, han ville spara dem....
Där låg dem nu, framför mig....broschyrer om fina ringar och vackra bröllops par....
Jag samlade i hop dom, allt, även små visitkort, och slängde dem bland det andra skräpet.
Kändes rätt befriande.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar