måndag 11 oktober 2010

Kärleken...

Tänk att det kan vara så enkelt?
Jag har en mycket klok vän som brukar säga "Är det rätt, då är det lätt"
Det ligger mycket i det.
Tänk vad internet har gjort under dessa år som det har funnits....
Att jag skulle hitta så rätt i en helt annan del i Sverige...
En vän till mig hittade sin kärlek i Holland...
Man glömmer hur enkelt det egentligen kan vara när man träffar någon....
Att höra någon säga:
"Du är något krävande" "Jag vet inte om jag vill ha ett seriöst förhållande" "Om du slutar med det och det och blir så här så kan det ev bli något"
Eller..
"Jag kan nog inte sova över, jag har inga andra kläder med mig" "Jag vill inte ha en partner som ringer efter mig stup i kvarten och frågar när jag kommer hem"
Istället ska man höra:
"Du är inte ett dugg krävande!" "Jag vill ha allt med dig!" "Jag gillar verkligen den du är." "Klart jag vill sova över även om jag inte har min tandborste eller något annat med mig jag vill ju vara med dig!" "Jag vill att du ringer mig ofta, jag älskar att prata med dig"
Mycket har både jag och andra hört genom åren och kanske sagt själva....
Men detta fina är inget skitsnack, alla som har det underbart i kärleken vet att det är så det ska vara.  Sen självklart går ett förållande upp och ned i livet, det vet jag...men det är inte det jag skriver om nu.
Att vakna en morgon, öppna ögonen och se hur han ligger och tittar på mig, se honom le, känna hur han stryker mig över kinden och höra honom säga "Du är så fin, jag är så glad att jag har träffat dig..."
Det är underbart!
21/7-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar