måndag 11 oktober 2010

Blod!

"Du får nog komma upp först...det är en massa blod på golvet" sa han.
Vi skulle i väg och handla då jag kom hem från extra jobbet. Jag skulle bara plocka upp honom utanför porten.
Jag blev på helspänn, vad har hänt min hund!
Då jag kom upp så såg jag blodet på golvet. Ungefär i storlek som tesked, utspritt på golvet.
Hjärtat började slå snabbare, jag satte mig ned på golvet och sa åt min hund att komma. Jag började sakta undersöka honom...letade igenom allt på hans lilla kropp. Fasiken......inte hittade jag nåt... vart kom blodet i från?
Jag tittade på golvet, torkade upp blodet med papper, ja det var blod, inte sylt eller liknande. Men var kommer det i från?!
Jag tittade en halv meter bort.....
Där låg den!!!
En fästing! Nästan stor som en femtioöring! Helt platt var den....
Den hade alltså suttit på hunden, sugit sig mätt, lossnat och vandrat i väg...någon av oss har trampat på den med skor på.....SPLASCH!!
Jag blev förvånad över att de kan suga i sig så mycket blod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar