måndag 11 oktober 2010

Life works in mysterious ways....del 3

För 41 år sen så var min pappa i Linköping. Han bodde där i två år. Han kom direkt från sitt hemland Cypern, till Linköping i Sverige.
41 år senare så är jag i Linköping.
Min kärlek hittade mig på nätet och det sa klick på en gång, och här är jag nu och hälsar på. Dit min pappa kom för första gången i sitt liv för 41 år sedan.
Min pappa åkte från Cypern till Sverige. Min mamma flydde från dåvarande Östtyskland till Finland för att sedan efter ett tag hamna i Sverige. Pappa och mamma började efter flera år att arbeta på samma ställe. Av en händelse (och alkohol ) så blev jag till. Då jag föddes så skulle jag bli bort adopterad, allt var ordnat men efter ett tag ångrade sig mamma och tog tillbaka allt.
Min kärlek är född i Colombia. Förhållandena var inte de bästa för honom så han skulle bli bort adopterad till Spaninen. Allt var redan fixat. Sen ändrades det och ist så fick han komma till en familj i Sverige.
Sen efter en massa, massa år.... Efter dessa bakgrunder så möts han och jag i Sverige och inte ens i samma ort.
Livet är underligt och underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar