måndag 11 oktober 2010

Åldras med skönhet

Jag tackade ja till att ta en extra butik i dag, lördag.
Jag vaknade av att telefonen ringde.
"Hej, skulle inte du vara här nu?" Det var hundvakten. "VA? Vad är klockan?" Klockan var mer än den skulle vara, jag skulle vara på jobbet om 15 min! Jag hade stängt av två klockor tydligen...
När jag kom till den andra butiken så började jag prata med en i personalen, han sa plötsligt
"Jag känner igen dig, har inte du bott i Nybohov?" Jag tittade ordentligt på honom, det ringde ingen klocka... "Ja men det var när jag var 18 år, det är ju ca 17 år sedan!" sa jag förvånat.
"Jo men jag minns dig därifrån, vi hade en butik där" sa han.
 Jag såg antagligen ut som det var kortslutning i pappiljotterna..."Va?.....fanns det en butik där...?"
Han mindes mig efter alla dessa år...antingen så är/var jag jäkligt söt eller så har jag inte åldrats en dag!
Nu är det lördag...nästa lördag flyttar jag och hunden!! Denna vecka kommer att gå jätte fort!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar