måndag 11 oktober 2010

Hört på extra jobbet

Från ingenstans stod det helt plötsligt en liten farbror vid min sida!
Han var lika lång som mig och ställde sig väldigt, väldigt nära...
Han hade mörka glasögon och en basker på sig.
Han höll också i en käpp.

"Vad kostar godiset?" Sa han med hög stämma!

Jag stod och fyllde på godis och han spottade på min arm när han talade....

"Det kostar xxx per kg" sa jag.

"VA? Va FAAN xxx per kg?! Va faan jag blir ju helt ruinerad. 
Snart går jag med en fattig kasse, eller jag har ju redan en fattig kasse" sa han och lyfte fram sin tygpåse som han hade med sig. 
Killen hade humor.

Han spottade åter på min arm då han talade..... jag tänkte att han kanske hörde dåligt eftersom han stod så nära, men då såg jag att käppen han hade med sig var en blindkäpp, så han såg nog inte så bra.

Han gick till chokladen i hyllorna och frågade mig efter en viss sort, eftersom jag inte jobbade för den butiken så hämtade jag en i personalen som kunde hjälpa honom.
Då de stod där och pratade och jag fortsatte att jobba så tittade personal tjejen upp på mig och log mot mig. 
Jag fattade.
Gammel gubben var stört cool! 
Hoppas nån i min familj blir sådär som pensionär sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar