fredag 15 oktober 2010

Senaste uppdateringarna

Jag har skaffat en ny jobbcoach, hon är terapeupt i botten. 
De jobbar med att hitta folks passion.
Det fick mig att spärra upp ögonen, det är ju det jag verkligen vill.


Det jobbiga är bara att gå hemma..jag känner mig oduglig vissa dagar.
Fast jag vet att jag inte är det...jag tillhör inte de som gillar att vara arbetslös och leva på akassa.
Man blir ju inte rik på det och man utveklas inte...


Men jag vill inte ta vilket arbete som helst heller...jag vill verkligen hitta vad jag trivs med, vad jag brinner för, hitta ett arbete som 'r typiskt JAG! :)


Jag har dock hitills upptäckt att jag vill arbeta med människor. Men jag vet inte HUR ännu. Är det som någon coach av något slag? Är det att plugga socionom linjen? Är det? Är det? Är det? många frågetecken....


Jag har kommit fram till att jag gillar att hjälpa folk. Jag gillar att söka information åt andra. Jag gillar att informera och ge kunskap. Jag gillar att ge omtanke och stöd.
Jag gillar att utvecklas, studera människan och hjärnan, kroppens och känslornas påverkan.


Jag ska bara forma detta till ett yrke...förhopningsvis kommer det snart.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar