måndag 11 oktober 2010

Hjälpa en vän och själv behöva hjälp

I dag var en annorlunda dag......
Jag skulle ut till en väns landställe i dag över dagen. En annan vän ringde mig i går och frågade om jag inte kunde köra ut honom till hans bil. Den hade nämligen gått sönder och han hade fått överge den. Så det blev att göra det istället.
Jag begav mig ut till min vän, hade hämtat honom, påbörjat vår resa, ska precis svänga in på en annan väg där det också ligger en bensin mack........vad händer??
Jo, jag trycker ned kopplingspedalen för att växla ner....och jag känner hur pedalen fastnar, det kändes verkligen som att något gick av.
Japp, så jag fick rulla in på macken med den farten jag hade. Tur att vi var precis där!  Ringde bärgare som först fick hämta hans bil och sedan min. Hahahahhaha
Så nu är jag hemma....känns som någon har kapat av mig armen eller så. De som känner mig vet.  Har kört bil varje dag sen jag tog körkortet...så det känns skumt. Nu är de i allafall i trygga händer, bilarna står hos bilmecken och förhoppningsvis ska de vara klara i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar