måndag 11 oktober 2010

Flytt, minnen och nyfikenhet

Hm....nu har jag bara ca 200 läsare per månad...
När jag mådde dåligt och skrev om separationen så hade jag ca 1000 läsare varje månad....
Jag har packat som en galning i dag! Det är bara 9 dagar kvar!!!!
Jag är glad och nyfiken inför flytten och mitt nya liv.
Samtidigt som jag gör detta med en sorg...
Jag grät i bilen i går....Tänkte på allt som varit det senaste året....det har varit mycket, enormt mycket. Skola, stor kärlek, tung period på min terapi, fick veta att jag har fått en livslång sjukdom, sjukgymnast, flytt, lycka, seperation, sorg, arbetslöshet, flytt osv.....
En massa lösa trådar är kvar....men bitar faller sakta på plats.
Skönt att gråta om man känner för att gråta, bara släppa ut allt.
Nu när jag packade i solens sken och bra musik strömmade ur stereon...så hittade jag en tumm ring...en ring som var bevis på vår stora kärlek till varandra....som bara sådär....försvann.
Jag höll i den, tittade och kände efter...i dag var det tomt på sådana känslor. Jag kände ingenting.
Då jag blir ledsen i bland så beror det på det som hände och som jag trodde skulle hända....jag är inte ledsen för att jag saknar honom.
I dag känns det ganska overkligt att han fanns i mitt liv.
Kanske en förnekelse, kanske stor ilska...kanske för att det bara är så.
12/3-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar