lördag 8 augusti 2015

Vägar som möts

Det var trevligt i går.

Att träffa min gamla klasskompis sen 25 år tillbaka.

Det kändes som att det var i går vi sågs.
Fast ändå inte. :)

Jag fick sedan träffa hennes kille.

De smidde planer om att hitta lämpliga kandidater till mig.

Hahahahha.

När vi satt och pratade så kom vi in på sjukdomar och stress.

Jag berättade då om min sjukdom, min kost, osv.
Sen allmänt om vad som är viktigt generellt om hälsan.

Jag tog också upp att en av mina kompisar och hennes ex fick sjukdomar i vuxen ålder.
Att ju mer jag läser så inser jag hur stor påverkan kosten har på oss.

Jag läser dagligen om hur besprutade livsmedel, kött som inte är eko, livsstil, osv, är boven till många, många sjukdomar eller sämre hälsa överlag.

Även eksem går bort av att ändra kosten.

Bara en sådan liten grej som att folk känner sig uppsvällda i magen efter maten.
Pröva att ändra kosten, gluten är en stor bov....

Bara lyssna på hur många människor det finns som säger att de mår underbart bra pga ändrade kostvanor.

Hon sa att vi träffades i precis rätt tillfälle.

Hon har börjat fundera på sin livsstil och hälsa och behöver göra en stor förändring.

Hon var jätte glad att jag berättade dessa saker och sög åt sig som en svamp, hon ville höra/lära sig mer.

Ja, människor brukar korsa ens väg pga en orsak....

Jag tänkte på det häromveckan också.

Jag jobbade ju heltid i tre veckor, extra, nyligen.

Då jobbade jag med en kvinna som jag inte jobbat med så nära förut.

I slutet av dessa tre veckor så grät hon och ville verkligen veta hur jag har burit mig åt för att komma dit jag är i dag.

Hon sa att hon har iakttagit mig och min styrka.

(jag är inte den som pratar om mitt som jag gjorde förr i tiden. Men hon hade sett det på de få saker jag nämnt.)

Hon sa att om jag har klarat mig och mår bra i dag, så visste hon att det fanns hopp.

Vi pratade massor och jag gav henne de verktyg jag har använt genom åren.

Så, det gav henne något att jag har börjat jobba där och att våra vägar korsats.

Jag funderade på detta i går och undrade när jag ska få korsa någons väg för att det ska gynna mig....

Många säger, "Nu är det din tid Rebecca" När jag träffar någon.
"Du är verkligen värd allt, du är värd att må bra." "Din tid kommer snart."
Osv....

Jag får tecken, om man nu tror på sådant, tex att fjädrar ligger i ens väg, väldig synligt.
Svart/vita i mitt fall, det betyder att en förändring är på gång.

Men när?

Känns som jag ofta får tecken i form av djur osv att jag ska ha tålamod, mm.

Hur många år då? :)
Hahhaha.

Ja, ja.

I dag känner jag mig överkörd.....
Trött... mossig, trött i kroppen, tjock i huvudet...

På något sätt har jag lust att hoppa över den ena festen...
Ladda batterierna och bara åka till den festen som är långt bort.

Ja, vi får se....

Först ska jag dricka mitt kaffe och andas. :)
Ta dagen som den kommer och sätta mig själv främst. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar