söndag 16 augusti 2015

Envisa killar

Jag var ute själv i går.

Jag kände för att gå ut och se folk så då gick jag ut.
Självklart till stammishaket.

Som oftast, när man lägger sig sent, så är jag helt groggy i dag.

När klockan var 03 så tänkte jag att jag borde åka hem, men jag ville inte riktigt.
Det kändes helt ok att va där, så jag åkte hem först vid 04.

Jag visste att jag skulle få sota för det i dag. :)

Det var en konstig utekväll i går.

Först kom det fram en kille, nja, han stod bredvid mig i ca en kvart innan han började att prata.

Eftersom jag inte var intresserad så var jag noga med att inte titta på honom.
Men han ville väl försöka ändå.

Först så fick jag en komplimang.
Sen så ville han dansa med mig.

Jag sa, nej.

"Varför då? Jag gillar ju dig."

Jaha, tänkte jag.... Men det måste ju vara ömsesidigt.

"Nej, jag vill inte dansa." sa jag.

Så började han att tjata....

Tillslut flyttade jag på mig och hamnade bredvid en stammis tjej.
Han gav inte upp, han flyttade efter.

Då reagerade stammistjejen och sa: "Låt henne vara i fred."

Då gick han....

En stund senare kom det fram en annan kille.
Han frågade om vi skulle dansa, jag sa, nej.

En stund senare så mötte jag honom på ett annat ställe på nattklubben.

Han började genast att prata med mig.

"Vi ska gå runt lite, jag och mina kompisar, följ med så kan vi prata lite.
Vad har du att förlora på det? Att lära känna en ny människa."

Jag tvekade lite men tänkte sen att det är rätt harmlöst och då ser jag hur han är.

Så medans vi gick där så pratade han.

Jag frågade om ålder, han var 28 år. Jag sa att jag var 40 år.
Han sa att hans ex hade varit 52 år.

Jag frågade varför det inte fungerade och då lät han lite mer arg på rösten.
Han sa nåt i stil med: "Sen var hon ute mycket och det gillade inte jag."

Något sånt sa han, det är väl inget så, jag kan förstå grejen men sättet han sa det på....
Det lät bossigt, dominant.
Typ som att han bestämmer.

Där ryggade jag kraftigt och bestämde mig för att inte prata något mer med honom.

Jag sa att jag skulle gå till dansgolvet igen och smet.

Efter en stund kom han fram till mig igen och sa:

"Kan vi inte dansa?"
"Nej."

Jag var tyst.

Han pratade på massor:

"Varför vill du inte lära känna mig? Man ska kunna lära känna folk, livet är för kort. Jag har inga problem att prata med folk och vara social, jag kan prata med honom, henne, honom...."

Så pekade han på folk på dansgolvet.

 Jag fortsatte att vara tyst och satte armarna i kors.

"Varför är du så reserverad? Är du rädd för killar?"

Då skrattade jag till, ja, han hade delvis rätt där...

Till slut sa jag till honom:

"Det måste ju finnas intresse också."

Han svarade:

"Ja, men jag har ju intresse."

Jag:"Ja, men från MIN sida."

Han: " Jaha... varför har du inte det?"

Jag: "Inte vet jag, en känsla bara."
Han: "Men vaddå för känsla?"
Jag: "Inte vet jag, en känsla bara."

Det var ett jävla tjat kände jag...

Han: "Men du måste ju veta vad det är för känsla."
Jag:"Men man har ju bara en känsla om man är intresserad eller inte."

Då fattade han och till slut lämnade han mig ifred.

När jag skulle gå hem så sa jag till en kille jag känner, att han skulle ha sin mobil framme.
Att jag kände mig lite osäker att gå till bilen, om det var något så skulle jag ringa.

Sen vid dörren så sa jag också till en av vakterna, i fall han kunde kolla tills jag hade kommit fram till bilen. Han skulle det och sa att jag skulle vända och komma tillbaka om det var någon som följde efter.

Jag var bekant med vakten.

Men det gick bra. :)

Kände mig lite osäker pga kvällens händelser och sen det som hände förra gången jag var ute.

Väl i bilen så hade en kille messat mig och ringt mig.

En kille som jag har haft sporadisk kontakt med sen 2010.

Han följer mig på instagram och då jag la ut en bild på mig själv så har han sen dess börjat vara väldigt på.

Han har aldrig ringt mig förut tills nu.
Han ville att jag skulle ringa då jag åkte hem, så jag gjorde det.

Han frågade om inte han kunde följa med ut med hunden.
Jag sa att klockan var 04 och jag behövde komma i säng.

Jag brukar bara öppna portdörren och låta hunden springa ut och kissa vid den tiden. Inte gå någon promenad.

Han tjatade ett par ggr och jag tänkte, att va fan är det med vissa killar i dag???

Tillslut gav han med sig men proppsade på att vi skulle ta en dejt snart.

I dag då jag satte mig vid datorn och kollade fb så var det en kille som hade puffat mig.
Vi hade en gemensam kontakt och när jag såg hans bild så blev jag förvånad....

Han var ju fan söt! :)

Fast det säger ju inte allt.
Men jag puffade tillbaka. ;)

I går på nattklubben strax innan jag skulle åka hem, så såg jag en kille som var i sällskap med killen D den kvällen jag träffade honom.

Jag spanade bland alla och insåg att det bara var den där killen och en till.
Ingen killen, D.

Jag tror inte att han skulle sätta sin fot där i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar