söndag 2 augusti 2015

Hektisk helg

Helgen kändes hektisk igen.

På lördagen så åkte jag till ett naturreservat och gick med en vän, hennes son och hunden i skogen.

Sen hem och gjorde mig ordning snabbt för att åka till stan och titta på snygga bilar som åkte fram och tillbaka på en gata.

Sen efter ett par timmar där så åkte jag hem och bytte kläder för att gå ut igen.

Jag hann vara hemma ett par timmar och då kände jag hur trött jag var....

Skulle jag vara hemma och gå och lägga mig istället?

Nä, jag var ju sugen på att gå ut.

Två vänner skulle komma dit men de skulle på en förfest först.
Klockan var redan 23.30 innan de kom till festen, så då antog jag att de inte skulle  komma till utestället. ;)

Men jag åkte ner ändå.

Väl där så var det en stammis där som jag träffat några ggr förut.

Hon är jätte trevlig men det känns som att hon kryper upp in under ens hud.
Så fort vi har hälsat så står hon jätte nära mig, alltså väldigt nära, hon frågar hela tiden om jag ska med på toa, om vi ska hämta vatten, osv.

Jag däremot, klarar mig själv och har absolut inget emot att göra saker själv.
Så då känns det lite konstigt.
Men alla är ju olika.

Tänk att jag var likadan förut..... :)
Man vet ju inte vad hon har i sin garderob.

I början så tittade jag efter killen D.
Sen när jag kom på mig själv så fnyste jag.

"Lägg av nu! Livet går vidare. Klart att han inte kommer att vara här!
Dessutom är det bara bra.
Skit i honom nu."

Det kändes bättre, varför i helvete ska jag tänka på honom?
Jag ska vara här och nu och njuta av det som bjuds.

Det gick faktiskt bra att släppa honom i tanken.

En kille kom fram, jag kände mig inte intresserad så jag svarade bara kort på hans frågor.
Han envisades med att stå kvar och skulle hälsa ordentligt på mig, skaka hand och dessutom pussa min handrygg.....

Jag var stel och ryckte undan handen så att hans handpuss inte blev ordentlig.

Han borde väl fatta?
Nä... Han började tjata om att jag skulle dansa med honom.

Jag sa nej.

"Jo, bara en minut, en minut ok, bara en minut." så höll han på.

Jag försöker att inte vara otrevlig men till slut gav jag upp, han lyssnade ju inte på mitt nej.
Så jag gick därifrån istället.

En kille stod och spanade på mig, han såg trevlig ut, till slut kom han fram.
Vi pratade lite kort och han undrade om han fick mitt nummer.

Efter det så frågade jag honom hur gammal han var, jag trodde att han var 35 typ....
Men inte, jag skrattade när jag fick höra svaret....
När han fick höra min ålder så ryckte han bara på axlarna, som att det inte spelade någon roll.

Låt säga såhär... Åldersskillnaden mellan oss var samma som den var med min pappa och mamma...
En del år alltså...

Vi skildes åt och jag skulle strax därefter åka hem.

På väg mot garderoben så sprang jag på en kille jag har träffat där nyligen en gång.
Innan det så sågs vi där ett par ggr för flera år sen.

Vi stannade upp och pratade.
Han var stor som ett kylskåp!

Någon knuffade mig så att jag nästan hamnade på honom och instinktivt la han handen på min rygg som skydd. Tänk att jag och många fler faller för sådant. :) Bli beskyddad. hhahhaha

Han frågade efter mitt nummer och han fick det.

Jag var egentligen inte intresserad av någon av killarna men som med killen D, go with the flow.

På väg till min bil så passerade jag en grupp människor som stod vid korvkiosken.
Jag tittade dit och fick syn på killen som hade pussat mig på handen.

Nej..... Jag ökade mina steg men det var försent. Han hade sett mig.

"Jag känner igen dig." ropade han, säkert full, och började röra på sig efter mig.

Jag skyndade mig över gatan, tog fram telefonen och kylskåpskillens nummer.
Blir det något då ringer jag honom och ber honom komma ut.
Inte för att jag visste om han skulle bry sig.
Hahahahaha

Väl i bilen så låste jag dörrarna. Jag såg inte till killen.
Jag satt kvar några minuter för att kolla min mobil och då jag tittade upp för att starta bilen så blev jag lite nojig.

Utanför bilen stod han killen igen, han hade gått efter mig!

Jag startade bara bilen och åkte fort därifrån.

När jag vaknade så hade jag ett meddelande ifrån den unga killen.

"Glad att jag fick ditt nummer."

Känner mig helt överkörd i dag....
Varför gick jag ut? :)

Nåväl, åter en helg över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar