fredag 21 augusti 2015

Glömmer bort hur bra man har det

En sak slog mig häromdagen...

Jag mår i bland dåligt över att jag inte har någon bra inkomst nu.

Att jag känner mig hungrig och allt det där jag skrev om förut.

Det som slog mig häromdagen fick allt att kännas rätt skrattretande.

Det ändrade mitt perspektiv lite.

En person som bor på gatan, som inte får mat varje dag, skulle se mig som förmögen.

Tänkte tex min bil, skulle jag få den såld så kanske jag skulle få en lite grann.
(med trasig servo vet jag inte dock...)

Men ändå.

Att jag har en lägenhet, rinnande vatten, garderob med kläder i, osv.
Att jag har lugn och ro, inge bråk och skrik, jag bestämmer saker själv, osv.

I bland ser man bara så långt näsan räcker och glömmer bort hur bra man har det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar