lördag 15 augusti 2015

Inte vad du gillar utan vad den andre gillar

En sak jag har tänkt på, hur tråkigt det än låter, man ska alltid ge en person vad de önskar sig.

När jag skulle fylla 30 år så önskade jag mig att få åka i en Corvette stingray.

Jag fick istället en resa till Gotland.

Med en vän och hennes kille.
Hon brukade åka dit varje sommar och har familj där.

Så jag bodde med henne och hennes familj där.

Visst, det var mysigt att åka dit, men det var de som ville det.
Det var inte vad jag ville egentligen.

Jag drömmer fortfarande om att få åka en Corvette Stingray.....

Förstå mig rätt nu....

Samma sak nu, när jag fyllde 40 år.

Nu riskerar jag att få några sura på mig, hoppas inte... hoppas att de förstår...

Jag har just nu, jätte dåligt med pengar.

Det betyder att jag har vissa klädesplagg som är trasiga, men som jag använder ändå, för jag har inget annat.

Jag har inte heller någon vår/höst jacka tex, så när det är kyligt så får jag ta en massa tröjor istället.

När det regnar så blir jag blöt om fötterna eller måste ta mina vinterstövlar för jag har inte några gummistövlar och hade trasiga skor som läckte in vatten. osv......

Jag har inte heller alltid råd att köpa den mat jag vill.
Jag måste välja bort saker när jag handlar och ofta räkna i hop allt jag stoppar i korgen.

Det har resulterat i att jag går och är hungrig och tänker på mat konstant.
Det har skapat en stress i mig.

Därför önskade jag mig ett presentkort i ett centrum.

De skulle köpa det åt mig men sen kom en annan vän med ett förslag på massage.

Så de köpte det istället.

Jag blev glad, det är skönt att få massage, framförallt på ett sådant ställe där de har en spa anläggning med pool och sånt.
Häftigt att se.

De tänkte säkert att jag behöver massage, vilket jag också gör.
Man blir av med spänningar och stress. :)

Men.... jag sitter fortfarande här med en klump i magen i bland...
När det regnar, är kallt, när maten börjat ta slut, osv...

Jag hoppas att alla förstår att jag inte är otacksam men ska man göra någon glad så ska man köpa det som de vill ha.

Även om det låter tråkigt i ens öron.
Men det är ju något de verkligen vill ha. :)

Vet inte hur jag ska skriva dessa tankar så att de inte missförstås.
Hoppas de läser detta med ett öppet sinne. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar