lördag 29 augusti 2015

Provsvaren var bra

Jag var ju på vårdcentralen i onsdags och lämnade blodprov i torsdags.

Läkaren ringde mig i går och berättade hur det såg ut.

Alla prover var bra.

Även CRP och sänkan, som kan indikera att man inte mår så bra.

Så... jag fattade ingenting.

Jag frågade henne hur det är möjligt, med tanke på hur jag har mått dessa dagar.

Hon sa att om jag har något på G i kroppen, så syns det inte så tidigt på proverna.

Så, jag är väl frisk då.... ;)

Jag mår faktiskt mycket bättre i dag, efter en god natts sömn. :)

Jag bad också henne att ta B12, med tanke på att jag tappar massa hår.

Den låg på 578 och det ska ligga mellan 180-700.

Så det var ju bra.

Det finns lite olika alternativ till att jag tappar håret.

När man varit sjuk en längre tid så är det normalt att tappa håret.
Det kommer tillbaka då man har blivit frisk och kroppen har återhämtat sig.

Sen tappade vissa hår som slutade med hormon p-piller, men det kom tillbaka sen.
Hormoner kan ju ställa till det.

Så jag får bara vänta och se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar