måndag 25 oktober 2010

Sjukdomen

Sjukhuset ringde mig förra veckan, (efter besöket hos dem) de ville bara kolla om jag hade blivit bättre.

"Nej det har jag inte"
"Ok....Det är ju konstigt för vi hittade ju inget...du hade förhöjd infektion på blodprovet, men det brukar man ha när man har din sjukdom. Så.....det finns inget vi kan göra, du får ringa om det blir värre, annars har du en telefontid om 3 veckor."

Jag ringde dem i dag.

"Jo...ni sa att jag skulle ringa om det blev värre...det har blivit det"
Systrarna pratade med varandra och kom fram till att läkaren får ringa mig direkt istället.
Så...nu väntar jag på det.
Fram och tillbaka.... :)
Vill vara frisk, frisk, frisk, frisk!!! Så! nu kanske det blir så... :)

Tillägg:

Det tog dem bara 30 min att ringa tillbaka. Har ju en ny läkare nu...hon verkar engagerad.
I morgon ska jag till sjukhuset och vara där i flera timmar.
Jag ska ta en massa prover.
En bra bok är väl passande att ta med sig då. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar