fredag 8 oktober 2010

Styrkan i smärtan

Jag har sovit 9 timmar i natt. Det känns bra. Jag väckte mig själv, som vanligt då jag drömmer om honom. Jag drömde att han velade ang oss...snacka om att jag bearbetar.... Men jag ville vakna, ville inte känna smärtan igen. Så jag vaknade, utanför fönstret hörde jag en massa människor. Det är julmarknad här denna helg. Jag låg kvar en bra stund och funderade.....kände mig förvånansvärt starkare idag...vill inte må dåligt hela tiden. jag försakar min hund och jag försakar mig själv. Man bryr sig inte om kläder eller utseende, jag går ut med hunden, han tittar på mig med jäman mellanrum och vet att något är fel, jag är inte "där", jag bara håller upp kopplet åt honom.
Jag som brukar engagera mig massor åt träning och åt honom i största alllmännhet. Jag är mån om mitt utseende och mån om att jag mår bra! Jag vill inte sätta allt som har med mig att göra, sist. Jag vill bli mitt starka, glada jag igen! Härom dagen tänkte jag på honom, undrade vad han gjorde, om han tänkte på oss osv......
Idag känns det verkligen som att det kvittar. Något inom mig säger mig "Han har gjort slut med dig, han vill inte ha dig i sitt liv,han vill inte vakna varje dag i hop med dig och se hur din dag utvecklas, han vill inte dela sin vardag med dig, han vill inte dela sin smärta och glädje med dig, han vill inte ha barn med dig, han vill inte sitta i timmtal och prata om livet, han vill inte promenera i skogen hand i hand, han vill INTE vara med dig något mer, NÅGONSIN, ALDRIG! HAN HAR VALT BORT DIG!!!!
Då känner jag istället för sorg som jag har gjort dessa alla dagar....styrka! Jag har börjat upptäcka mig själv, att jag är söt, snygg, bra, ärlig, smart, glad, positiv, framåt, idérik, kärleksfull (ja, jag ÄR kärleksfull) ödmjuk, empatisk osv osv osv osv!!! Vem vill inte dela sitt liv med mig?! Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas män där ute som slåss för att komma först.
Jag vill må bra och jag vill dela lycka och framgång med en kille som vill detta med mig!
Det jag har lärt mig av vårat förhållande är hur kärlek känns. Vi hade ett jätte bra förhållande, på väldigt många sätt. Vi var väldigt lika, tyckte om samma saker, tyckte illa om samma saker, hade samma åsikter, värderingar, tyckte om att göra samma saker. Därför funkade vårat förhållande jätte bra.
Jag har lärt mig hur kärlek känns och hur det ska vara, det är en underbar känsla! Han vill inte dela den med mig.....men jag vill dela den med någon....och inte kan jag vilja ha någon som inte vill ha mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar