fredag 8 oktober 2010

Sömn, gud och stress

Jag har varit såååå trött! sovit mer än 10 timmar sen i söndags. Pratade med min terapeupt i dag om det kan ha att göra med vad jag tar mig an. Fick panik över att vi skulle få besök och att vi skulle ha födelsedags fika och över en inlämmningsuppgift till skolan. Jag hade både terapi och sjukgymnast dessa dagar. Allt hände samtidigt. Städa, baka, plugga, övningar från terapeuten och sjukgymnasten, vara glad, hinna med allt och dessutom mens! Hahahah ja...jag kanske behöver mer återhämtning under denna period av mitt liv. Det blir en del när jag tänker efter.

2 dagars ro...sen, fixa fram extra nycklar till mattläggaren, tömma köket för mattläggaren, plugga inför ett prov som är om 2 dagar, sjukgymnast, övningar från sjukgymn, extra insatt lektion, pappas sambos pappa ligger för döden, jobba extra, vänta samtal från läkaren ang min sjukdom mm mm mycket på en vecka.....i allafall för mig nu...man ska egentligen bara ha en sak att koncentrera sig på när man går i terapi....

i dag när jag var ute med hunden var det en kvinna som stoppade mig, jag trodde att hon skulle fråga om vägen...

"skulle du vara intresserad av att gå på en gudstjänst?" Nej sa jag. "tror du på gud?" detta blir en lång diskussion...

Jag sa att jag inte tror på gud, att godheten finns inne i oss och vi själva har valet att plocka fram det, i oss själva finns styrkan.

jag sa också att en vän till mig är sceintolog och att det finns homosexualitet i min närhet. Att alla mänsikor ska ha rätt att få vara så som dom är. Att alla människor hittar styrkan i olika saker, terapi, scientologi mm mm. Det som får dem att må bra och det som ger de styrka. Vissa finner det även i att vara kristna.

Att kristendomen har gjort oss mycket konstigt också. Den här regeln att man inte ska ha mössa eller keps inomhus! Kommer den från kyrkan? du ska inte bära sånt i guds hus. jag vet inte men dum är den! Homosexuella ska ej få gifta sig, vilka är homosexuella?? Utomjordingar? Du ska inte vara bättre än någon annan! El e det jante lagen? Ja ja. massa konstigheter i allafall! Jag vet inte och jag ska inte utmåla någon eller något men det finns vissa saker som är väldigt märkliga.

Jag sa att jag tror att jesus var en vanlig snubbe som gjorde något speciellt som fick andra att beundra honom, sen berättades det om honom och historien växte. Det är vad jag tror.

Hon var trevlig och sa att bibeln faktiskt skriver om sånt som man inte tar upp, att mycket var fel av vad man vet. Att man ska läsa bibeln för den berättar som det är.

Jag har inget emot kristna, jag har inte emot så mycket här i världen förutom pedofiler, djurplågare, sådana som misshandlar och plågar andra, framförallt barn och djur.

Man finner något som man kan få styrka i från, så om det är kristendom, terapi, ett djur, en kompis, sin partner. Alla borde vi ha något att kunna luta sig emot och hämta kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar