fredag 8 oktober 2010

Repor på bilen

Jag undrar en sak... Hur vissa människor tänker. Jag tvättade min bil i går, en helrenovering! Dammsög, dammtorka, putsa mm. Jag gillar verkligen att tvätta bilen, godis för själen

Till saken är den att när bilen var ren och blänkte fint så såg jag till min fasa att jag hade fått mer märken på bilen!!! Ok stenskott, tråkigt men oundvikligt. Men de andra märkena, de som sitter på sidan av bilen??? Även baktill på bilen på kofångaren på ena sida...Jo folk som öppnar sina bildörrar bredvid en utan att tänka sig för. Folk som kör ut från en lucka och repar ens bil när de ska ut. Varför gör man så? Skiter de pengar?
Här sliter man för att ha råd med bra och fina saker i livet och kämpar för att vårda dem och ha dem kvar och vad händer? Jo andra skiter i vilket! Jag blev så besviken när jag såg alla märken...
Man ska vårda det man har, oavsett materiella eller levande ting. Nä, nu kommer jag alltid att ställa mig lääääääängst bort på tex en stormarknads parkering.....

Jag blir så glad när folk är snälla, det är nästan så att man blir förvånad, det är synd att det ska behövas kännas så... i dag då jag jobbade kom det två killar i ca 12 års åldern. De väntade så snällt tills jag var färdig där jag höll på, den ena sa tillomed att de skulle vänta tills jag var färdig. Jag blev glad! De hade kunnat tränga sig fram och ta det de ville ha, men icke. De sa även tack när de frågade efter en sort som jag plockade fram åt dem. Mycket bra! Tack alla som bemöter en snällt!

Hörde idag på nyheterna att svenska barn ska kunna adopteras mer. Skulle det vara jag som skulle adoptera så skulle jag nog vilja se mig om i mitt eget land först.
Nej nu måste jag rusa i väg till sjukhuset. Vi får väl se vad de hittar på denna gång. Jag vill INTE ha starkare mediciner. De har skit skumma biverkningar. Typ påverkar hypofysen, nä, det kanske det inte var, men de va stora biverkningar.
Ha det skönt i solen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar