lördag 9 oktober 2010

Snart jul

I kväll fick jag äta mat ute  Jag blev bjuden. Det var underbart att få känna sig omhändertagen. Jag behöver det nu.
Det är julafton på torsdag....känns underligt för en gångs skull i mitt liv...
Men det är kanske inte så konstigt...vi skulle ju fira den mesta delen av julen med hans familj i Småland, så man var ju inställd på det...jag hade redan köpt en julklapp till honom. Jag hade förberett med att köpa julpapper och etiketter mm...han sa att det var bra. Sånt behövs ju...sen några dagar senare så ville han inte mer...
Så det är svårt att hitta någon julstämmning....Jag ska vara på två ställen på julafton. Känns bra att man har någonstans att vara i allafall...det finns ju mer tragiska variationer.
Jag sa just till en vän att jag inte har köpt någon julklapp till någon och kommer inte att få någon julklapp heller.
Fast lite tråkigt är det där med julklappar måste jag erkänna... Folk som tycker att klappar bara är för barnen. Jag älskar att få paket! Jag blir som ett litet barn då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar