fredag 8 oktober 2010

Jag är glad....och ledsen...

I dag var jag på bra humör! Jag såg framåt och kände mig spänd av förväntan och glädje inför framtiden. Att få ett nytt boende, på något helt nytt ställe, att träffa en kille som jag kunde uppleva nyförälsken med!
Sen åkte jag till jobbet........en låt spelades i högtalarna......-Jag lyssnade lite på den och nynnade glatt med....
sen tänkte jag..."denna låt är ju speciell för många, men jag har nog aldrig haft den i samband med sorgen av en kille.....Sen slog det mig.....INTE??!
Där brast det, jag log mig igenom folkmassorna och låste in mig på toaletten där jag lät tårarna rinna. Låten var:
"Last christmas i gave you my heart, but the very next day you gave it away, this year, to set me from tears, i´ll give it to someone special"...
Sen under kvällen flöt det på..... Några av de manliga gästerna tittade ofta på mig och jag kände min egen livskraft! "Jag är fan eftertraktad! Jag lever och andas och folk ser mig!"
Sen klev det upp tre tjejer på scen och sjöng...de pratade också med publiken...en av tjejerna började prata med en manlig gäst....
Då började tankarna igen...." Snart kommer han att ha sex med en annan tjej...." Jag ilade in på toaletten igen och lät tårarna rinna.....
Jag hoppas att de försvinner snart...tankarna, de är bara destruktiva och helt onödiga! De gör ingen nytta, dessa tankar.
Men det är svårt.... Jag trodde verkligen att vi skulle ha allt...han sa ju att han ville bli gammal med mig.....jag märkte inget.....skulle jag ha påstått att han ljög? Det gör man ju inte om man älskar någon och allt flyter på....för att nästa dag bli en annan människa och kall......
Mina känslor är som en berg och dalbanan nu.....men...det positiva är att de bra och glada stunderna blir längre och längre för varje dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar