torsdag 6 september 2012

Min resa!

Det är helt fantastisk otroligt underbart!!

Vilken resa jag har gjort! :)

Den började i december 2011.

I dag mår jag så jäkla bra!

Jag är frisk i från tarmsjukdomen, jag mår jätte bra psykiskt.

Jag kan oxå verkligen se saker mer tydligt nu, mitt humör/mina beteenden och hur jag kan ändra dem.
På bara några minuter!

Hur jag väljer att säga vissa saker, hur jag väljer mitt humör, hur jag väljer att se på saker i mitt liv.
Osv osv osv........

Val, mitt eget liv, mina egna val. :)

Att bli observant på ord jag använt och ändrat dem så fort jag märkt det.

Små ord som är negativa, även om man kanske inte uppfattar dem negativt så är de negativa betingade.

"Jag blir så avundsjuk på att de skaffat hus" sa jag förut.

I dag säger jag:

"Vilket underbart hus, jag är verkligen glad för er skull, ett sådanthär hus ska jag oxå ha."

Eller

"Jag har dåligt med pengar nu."

I dag säger jag:

Inget om det, jag säger inte något om pengabrist, ist kanske jag säger, "Nästa månad kommer jag ha massor med pengar."

Att inte prata om saker som är "negativa."

Frågar någon hur jag mår och jag känner mig trött så säger jag att jag mår bra.
För jag mår ju bra, jag mår jätte bra.
Att vara trött har ju inget med det att göra.

Om jag blir på sämre humör av att vara trött så ser jag till att sova mer den dagen.
Det hjälper inte att säga att man är trött eller har ont i huvudet osv osv.
Det enda det gör är att få oss på dåligt humör.

Om någon skulle fråga mig om vad det var för väder i går, så minns jag inte.
Ärligt, för det är bara ett väder.

En liten skillnad men den har stor betydelse. :)

Det finns så mycket att säga men jag känner att jag har svårt att få ner det i text just nu. :)

Man lägger så mycket energi på "dåliga" saker.
Man anmärker negativt på folk ist för att uppmärksamma det positiva.

Vem fan bryr sig om en person har konstiga ögonbryn, en omodern tröja osv.
De kanske är underbara personer.

Den med ögonbrynen kanske har underbart hår.
Den med omodern tröja kanske är suverän på matte.

Uttala dem inte, de negativa orden!

Till slut, om man uppmärksammar det positiva, så ser man mycket positivt i livet och livet känns så himla lätt att leva!

Jag mår bra helt enkelt, det känns underbart att vara frisk och att kunna bryta sig själv från en "negativt" känsla på bara några minuter.

Jag blir glad bara av att se mina naglar växa som ogräs.
Mitt hår, hahhaha, jag har söta små korta hårstrån på huvudet bland det andra håret, nya hårstrån är på gång.

Jag pratade med en person i dag som har ett eget företag.
Hon vill att jag framöver föreläser för andra, genom henne, om just min resa! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar