onsdag 5 september 2012

Se upp!

I morse då jag åkte hemifrån med bilen så verkade det som att universum ville säga mig något.

Knappt hade jag hunnit ut från min gata då jag mötte två andra bilar som krånglade med vem som skulle åka vart.

Nån minut senare så sprang det en katt tvärs över gatan framför min bil.

Strax efteråt så kom det en cyklist i världens fart och korsade min väg.

"Herre gud! Vad är detta? Ska jag vara uppmärksam på något?" tänkte jag.

Jag kom fram till jobbet och bytte bil för att åka och hämta post.

Jag slutade att vara uppmärksam....

Jag började närma mig ett övergångställe, med skymd sikt pga att en lastbil stod framför övergångstället.

Som bilist saktar man kanske ner lite och håller utkik så gott det går.

Helt plötsligt då jag nästan är framme vid övergångstället så far det ut en liten kille på kanske 10 år på sin sparkcykel!!

Rätt ut!!

Jag tvärnitade!!

En kvinna på andra sidan gatan såg allt och såg förfärad ut.

Usch vad rädd jag blev.

Bilister bör sakta ner och inte ha så bråttom jämt.
Min gata tex, en återvändsgata, det springer massa katter där och går folk, där kör bilar in jätte fort.

Sen bör föräldrar lära sina barn att de ska söka ögonkontakt med bilister innan de korsar ett övergångställe.
Plus att om det är skymd sikt så ska man gå fram till den skymda sikten och titta om det kommer nån bil innan man går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar