måndag 10 september 2012

Besök hos läkaren, del 2

Läkarbesäket var över på 30 minuter.

Mina provsvar såg helt bra ut, allt, alla värden och allt.

Jag berättade för henne om min resa.

Hon var jätte glad för min skull och sa att det verkligen strålade om mig.

Hon sa att som läkare kan man inte säga nåt som man inte har jätte starka bevis för det.

Hon sa oxå att sjukdomen är pga en felprogrammering i immunförsvaret och därför kommer jag aldrig att bli frisk.

Jag kan inte riktigt hålla med, "felprogrammeringen" uppstod pga något och då kan jag rätta till det.

Sen om jag kanske aldrig mer kan äta spannmål nåt mer i mitt liv så tror jag inte att det har med "felprogrammeringen" att göra.

Men alla tror vi på olika saker här i livet. Man får välja helt själv! :)

Jag sa att jag ville sluta helt med medicinen.
(jag går ju nu på en väldigt låg dos underhålls medicin)
Hon sa att som läkare och de forskningarna de har ang sjukdomen så rekomenderar hon mig att fortsätta, i flera år till.

Men jag sa att jag kan sluta nu och om det nu skulle komma tillbaka så kan jag börja igen.
Hon sa ok och att valet är ju trots allt mitt.

Så om 6 månader ska vi ta nya prover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar