onsdag 19 september 2012

Att bli frisk från ulcerös kolit, del 3

Jag vill starta en hemsida för oss som har blivit friska.

Jag känner mig nästan stressad över att börja med den. :)

Jag vill ha en sida som folk hittar då de söker på google tex.

När jag inte nöjde mig med läkarnas svar utan jag ville bli frisk, då sökte jag på google.

Det finns en person som har lagt ut en ebok för många år sedan.
Den hittade jag.
De som har följt min blogg vet om detta.

Hon har hjälpt flera personer att bli friska.

Själv har hon varit frisk i 9 år.

Själv blev jag helt frisk då jag slutade med spannmål, det tog ett par dagar bara. :)

Medicininfo:

Den 27 juli minskade jag ner till 2 pentasa om dan från 3 om dan.
Den 10 september minskade jag ner till 1 pentasa om dan från 2 om dan.

Det har nu gått 1 månad och 23 dagar med 2 tabletter om dagen, jag är fortfarande frisk. :)

Det har nu gått 9 dagar med 1 tablett om dagen, jag är fortfarande frisk.
1 tablett ska inte göra någon direkt verkan medicinskt och läkaren säger att det tar ca 1-2 månader innan man märker effekt av medicinen.

Fattar ni? Att ta 1 tablett är det ingen som gör, den ger ingen effekt om man är sjuk, men då man ska sluta så måste man trappa ned.

Så.... jag väntar med spänning på att fortsätta att vara frisk helt utan medicin. :)

Åter om hemsidan.
Jag kan ju inte sånt och jag har inte möjlighet nu att betala en massa pengar för att någon ska fixa en sida åt mig.
Har hört att gratis sidor oftast är begränsade.

Jag vill ju att fler människor som söker på nätet efter att bli friska ska hitta mer info, hitta oss andra.
När jag sökte så hittade jag som jag skrev Annika Lagerhorns ebok men när man börjar denna resa så vill man veta mer, fråga om saker osv osv.

Det finns ju folk där ute som blivit friska pga hennes ebok, men sen då?
Alternativ till olika sorters mat osv osv.

Sånt behöver man veta också, hur andra har gått tillväga.

Vi får se hur detta går.

Spännade känns det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar