tisdag 18 september 2012

Grannens hemlighet

Under mig flyttade det in ett par för ca 2 år sen.
En tjej och en kille.

Efter ca 2 år så försvann hon.

Hon kom tillbaka i bland och sen försvann hon igen.

Jag frågade killen vart hon var, hon jobbade tydligen utomlands.

Jag såg och hörde att killen hade folk hos sig, fester och en del tjejer.

Mina andra grannar pratade med mig och sa:
"Jag hörde att de hade fest igen i helgen, det är mycket olika tjejer där, hur är det eg med hans egen tjej..."

Alla vi grannar såg allt detta och hon visste ingenting eller så visste hon.
Men om hon inte visste.....? Då borde hon få veta.

Så jag skrev till henne på facebook.
Jag frågade om de fortfarande var i hop.

Jag fick inget svar.

Månaderna gick, jag började prata med min granne och hans vänner.
Det slutade med att vi gick ut och dansade allihopa ett par ggr.

En kväll så ser jag honom kyssa en av mina vänner som jag hade med mig....

Jag frågar en av hans vänner om det och då säger han att de, tjejen och killen, har det struligt just nu och vet inte om de ska vara tillsammans eller inte.

Jag och grannen hörs inget mer och tiden går.

I går så kontaktade tjejen mig.

Mitt mail till henne hade hamnat i skräpposten så hon såg det först nu.
Flera månader senare.
Det visade sig att de hade gjort slut för två veckor sedan.
Vi pratade och hon frågade mig saker om honom.

Jag var ärlig, jag vill att folk runt mig ska vara det mot mig, så jag berättade allt.
Det stämde inte att de hade det struligt i sin relation då han kysste en annan visade det sig.

Hon blev sårad såklart och ledsen.... det smärtade i mig att höra...

Hon ringde upp honom direkt efter vårat samtal och berättade att hon visste.

Nu är frågan hur han kommer att vara mot mig då vi möts i porten....

Men spela roll.... jag vill ha ärlighet och ger ärlighet.

Man ska ha respekt för varandra inte gå runt och ljuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar