fredag 8 oktober 2010

Feber, yrsel..sjukdomens många ansikten

Jag har varit glad, faktiskt. Jag har gjort så gott jag har kunnat med allt. 
Även då jag har feber till och från. 
Jag har inte stora feber toppar så jag har hållit i gång med vanliga sysslor och även gått till praktiken och jobbet. 
Jag har varit yr och känt mig svag men har inte velat ge upp! 

Jag vill inte sluta med saker. Kanske är dumt att hålla i gång när jag är sämre, men jag vill inte bara sätta mig ner och låta sjukdomen ta ett grepp om mig.
i dag blev jag ledsen....jag gjorde mig i ordning och åt frukost och allt eftersom jag skulle i väg till terapin och sjukgymnasten. 

Jag kände mig yr...tittade mig i spegeln och var röd om kinderna..
"jaha...åter igen" 
Jag ringde till sjukhuset och frågade en sköterska om hur fasiken de gör som har denna sjukdom. 
Hon sade att vissa går ner på halvtid på sina jobb, antagligen när man har skov. Att jag kan äta Alvedon flera dagar i veckan (känns ju kul...) men att jag inte använder Alvedon som en maskering och gör en massa saker ändå. 

Hon sa att om jag sitter vid en dator hela dagarna så kan jag nog göra det men att det är väldigt individuellt och om jag känner mig dålig så ska jag ta det på allvar, "detta är en sjukdom man ska ta på allvar." sa hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar