fredag 8 oktober 2010

Extrajobbet

I lördags jobbade jag på mitt extra jobb som vanligt.
Jag blir fortfarande förundrad över att folk inte tar upp efter sig!?
Vissa dagar blir jag sur... andra dagar känner jag bara att det är skrattretande.
Om man tappar en sak i en butik, tar man inte upp den då?
Men man får höra en del roliga saker också, speciellt med föräldrar och deras barn...
Man hör barnet skrika lång väg innan de kommer förbi mig...och vad gör föräldern?

"TITTA!!! Här är det godis, vill du ha det?!" Lockande så att barnet ska sluta gråta. Är det så det kommer att bli? 
En del föräldrar säger bestämmt:"NEJ! Inget mer godis!!! 
Det räcker nu med det vi har tagit. "Men jag vill ha en till..." säger barnet. 
"Nej sa jag!" Säger föräldern. Då sänker barnet huvudet och säger högt "MEN JAG VIIIIIIILLLLL HA EN TIIILLLL, JO!!!!!!!!" Då svarar föräldern "okej...en till då." Då svarar barnet "Jag kan ta två till!" Hahahhahahahh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar