lördag 9 oktober 2010

Den bittra julafton

Julafton....
Den kan vara så fin...
Julafton får också det som gör ont att låta en kall hand vrida om ens hjärta. Julafton kan vara vacker och varm men är man redan sorgsen så gör det fruktansvärt ont med julafton!
Vi pratade om vart vi skulle ställa julgranen...
Han ville bli gammal med mig....
Vi blev så glada över att kunna flytta in i detta hus.....
Jag trodde verkligen att mitt liv var ordnat.....
En underbar sambo och vi skulle bygga på vår framtid i hop...
Han gav mig hopp....för att några dagar senare säga att han inte kände någonting, han hade velade ang oss innan vi flyttade till huset, han sa att han inte menade de fina ord han sa....
Det är julafton.....den smärtar....att bli övergiven....
På väg hem från en vän i morse så rann tårarna längs kinderna.....
Hemma är en fristad.....inget julpynt.....
Ska jag åka till andra i dag? Eller klarar jag inte det? Jag vill bara att denna dag ska vara över....
Vad saknar jag? Jag saknar den person som sa "Jag älskar dig, jag vill bli gammal med dig! När ska vi ha barn?" Jag saknar inte den person som säger "det vi har haft känns inte speciellt, jag var inte kär i dig på slutet, jag velade ang oss även innan vi flyttade till huset"
Men den första personen finns inte längre...så jag har sån smärta inom mig för att jag blev övergiven av någon som sa allt detta fina, att bli förd bakom ljuset, denna chock....från den ena dagen till den andra.
Min sjukdom är fruktansvärd nu....Jag vet inte heller om den låter mig vänta till måndag att ringa sjukhuset.
Tack mina vänner för att ni har funnits där för mig, att jag har kunnat vara hos er och bara vara.....det och min hund har gjort otroligt mycket.
Jag är en positiv och stark människa.....men just i dag gör det så jävla ont! Folk skickar "god jul" via sms....det tar emot att svara. Det gör ont!!! Jag vill lägga mig ner, glömma och somna in och vakna den 1 januari.
Usch vad detta inlägg låter tragiskt....men det är så tungt nu, fruktansvärt!
Jag vet att detta går över så småningom....precis som julafton detta år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar