måndag 28 januari 2013

Enkelhet vill jag ha

Jag har ett stort "problem".

Det är att leva i ovisshet.

Jag vill ha svar NU, på saker och ting.

Minns att min terapeut sa till mig en gång i tiden att allt inte är svart eller vitt.
Det finns en gråskala oxå.
Att jag måste ha tålamod.

Jag har lärt mig det...men inte då det gäller allt, även då jag har blivit betydligt bättre.

I dag är en tänkardag.

Några få har sagt sina åsikter till mig ang killen.

De säger:

"Njut, det låter ju jätte bra."
"Han kanske har nåt som han inte vill att du ska veta bara, du får respektera det."

Jo...det känns jätte bra på många sätt.

Men.... inte allt, ovissheten....
Visst jag ska försöka att vänta ut det.....
Men jag är samtidigt så rädd för att bli bränd så jag får en flykt känsla.

Tänk om det handlar om någon annan tjej?
Hans "svävande" svar.
Att det är nåt han inte är färdig med?

Jag önskar att han kunde säga det då...

Jag går ingenstans om det är så att han har gjort slut med någon men att de har nåt band emellan sig som de måste lösa, ekonomiskt eller materialistisk.

Men..... jag vill verkligen inte slänga ut mitt hjärta till någon som samtidigt delar sitt hjärta med någon annan.......

Usch.....

Det stör mig att han inte vill/kan planera när han vill ses igen....
Jag känner mig... jag vet inte....inte så pass viktig kanske....inte vet jag.

Jag får väl bita mig i tungan ett tag till....
Jag vill ju så gärna att detta ska bli något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar