onsdag 23 januari 2013

Oväntat

I dag hördes vi kort på dagen.

Han ringde mig vid 18 tiden och fattade sig kort även då.

"Jag ska på bio med mina kompisar, det är en lång film så du kanske har lagt dig när den är klar, men jag skickar sms."

Jag frågade lite försiktigt...

"Du...tror du att det blir nåt att du kommer i helgen...?"

Han svarade direkt!

"Nä! Jag har en del räkningar denna månad, det funkar inte."

Jag blev tyst.

"Blev du sur nu?" frågade han

"Nej absolut inte, men klart jag tycker att det är tråkigt...jag saknar ju dig..."
sa jag

"Ok, ja det är väl bra att du saknar mig. Men jag måste sticka nu. Vi hörs sen."

Vi la på och jag kämpade mot en jobbig känsla.....
Anstrände mig för att tänka på vad jag skulle göra i helgen och så...
Kunde dock inte släppa tanken på att han var så kall på nåt sätt....
Att det var nåt som inte stämde.
Att jag inte heller skulle få se honom på två veckor...

Efter 5 minuter så ringde han igen.

Precis då jag svarade så hörde jag att det plingade till i mobilen.

"Hej, det är jag igen, har du kollat din mail?" frågade han.

"Va? Jag hörde precis att något plingade i mobilen...vänta ska jag kolla."

Med honom väntandes i mobilen så kollade jag mailen som jag oxå har i mobilen.
Det var ett mail från honom....Han hade vidrebefodrat något till mig.

Det var en bokningsbekräftelse att han kommer till mig på fredag!
Han hade bokat resan redan innan vi hördes.

Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna (jag vet...jag är blödig, hahahha)

"Du får inte göra såhär mot mig!! hahahahha Du är underbar!!" sa jag.

Han sa:

"Även om jag inte kan säga allt till dig rakt ut så händer det mycket i mig, positivt alltså.
Detta är alldeles för bra för att strunta i."

Just nu känner jag mig så jäkla lycklig!!
Vilken kille! :)




1 kommentar: