fredag 4 januari 2013

Bjuden på resa

Jag fick ett samtal i går.

En gratis resa till Kanarieöarna i 8 dagar.
Jag behöver inte betala något.

Jag har inte varit utomlands på 13 år.

Jag skulle säkert få ledig från jobbet (även om jag förlorar pengar.)
Men så har vi det här med hunden.

Jag kan tänka mig en vän som skulle kunna passa honom, hon har hund själv och min hund känner verkligen dem bra, men hon ska ha barn då.

Sen min pappa, men han bor ju inte i Sthlm.

Sen en nära vän till mig, men hon jobbar ju om dagarna.

Det finns ev fler alternativ, personer som jag inte känner så väl.
Men jag vill inte ta vad som bara för att stilla mitt eget behov.

Många som läser detta kanske tänker, "ja, men det är bara en hund."
Men de har känslor precis som oss, dock inte hela vårat känsloregister.

Men lämnar jag honom, till någon som han inte känner speciellt väl och någon som inte är hundvan, då kommer jag inte att kunna slappna av.
Hundar sörjer, så han kommer att sörja mig och undra vart jag är.

Med de känslorna kan inte jag lämna bort honom hur som helst.

Visst han lär väl även sörja mig om han är hos någon som han känner väl, men han kommer att känna sig mycket mer avslappnad.

Jag vet.... gratis resa och allt, men min hund betyder så mycket för mig och det är ett ansvar som jag har bestämt mig för att skaffa. Så då ser jag hellre till att han mår bra än att sätta mig själv främst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar