fredag 8 oktober 2010

Otrohet....

Jag fattar inte varför så många människor är otrogna och ljuger??
Jag fick nyss höra en sann historia av en kompis.  

Flera företag brukar träffa sina leverantörer tillsammans.
De har jippon av olika slag och det hålls inte alltid i Sthlm.
Det är personer som har familjer, en sambo, en man eller fru, en pojkvän, flickvän.
De har även barn.

Och vad gör de?? Jo de har sex med andra...inte bara vanlig hederlig sex med en person...i bland flera åt gången, i bland flera olika under kvällen.....och de använder droger.

Jag fick också berättat av en annan kompis om ett par.
Innan de blev i hop så brukade han åka regelbundet på affärsresor, vilket han fortsatte med efter att de hade blivit i hop.
De gifte sig och livet rullade på....
En dag fick hon veta att han hade varit otrogen konstant på sina jobb resor...och vad svarade han??
"Ja men du trodde väl inte att jag skulle sluta med det bara för att vi blev i hop?"
Kunde han inte ha berättat detta innan de gifte sig???????

Hur kan man göra så mot sin partner???
Vad säger de när de kommer hem? "ja det var den vanliga konferansen, sen gick vi ut och åt en bit, sen var jag så trött och gick tillbaka till hotellet och la mig för att sova".

Jag ryser.....fy vad oärligt och svinigt!
Om man nu vill strula runt, gör slut då!
Gör inte den andre personen illa!
Vissa säger, "det man inte vet, det lider man inte utav".
Sant... till en viss del..Men hur kan man leva med sig själv??

Skulle det dock komma fram till slut så är det sååå hemskt för den andre..tänk vad länge det har pågått...denna smärta man får genomlida.....

Nä, jag vill kunna få välja själv! Det är elakt och egoistiskt att gå bakom ryggen på den man delar livet med.
Lägg korten på bordet, kanske vill din partner leva samma liv, jag då är ni på samma plan. Kan man inte vara trogen så ska man säga det på en gång så att den andre människan slipper smärtan.
Jag hoppas de flesta har så mycket hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar