måndag 5 januari 2015

Smärta och dejt

Jag hade ju ont i ländryggen, svanskotan/rumpmuskeln när jag vaknade.
Haft ont i ett par dagar.
 
Då jag var på promenaddejt i dag så gjorde det ont av att gå.
 
Då vi hade promenerat i 1 1/2 timme och sa hej då, då gjorde det så ont i hela alltet.
Ländryggen, höfterna, hela området.
 
Jag försökte skynda mig hem och ville ge upp och gråta av smärta. :(
Vägen hem var ca 30 min lång och tog aldrig slut....

När jag sitter ner nu, stilla, då känner jag inte värken.
Skönt!

Efter en stund hemma så kollade jag min mobil.

Ett sms från honom.

"Tyckte du att jag kändes äkta och någon du vill träffa igen?"

Ja, det var just det.... Jag vet inte.....

Han kändes några centimeter kortare än mig.
Han var klädd i skjorta, kavaj, finbyxor, finskor och kappa.

Det kanske är hans vardagliga stil men det såg kallt och obekvämt ut eftersom vi skulle promenera i minusgrader.....

Jag frågade honom om han tyckte om den nordiska mytologin, pga vissa saker.

Han pratade på i 10-15 min om hur, vi i Sverige, var förut, vikingarna och allt det där.

Så det var ett långt svar.... som jag inte vet om han svarade på egentligen.

Jag försökte att hänga med men kom på mig själv med att sluta lyssna i bland.

Han frågade mig sen:

"Har du något som du brinner för, som du är passionerad för, om jag skulle ge dig en mikrofon här och nu och du skulle prata om någon stark åsikt, vad skulle det vara?"

Jag: "Eh.... inte vet jag.... eh..."

Det var svårt att komma på något bara sådär.

Jag sa att jag har starka åsikter vad gäller alkohol.

Vi pratade om det i ca 1 timme.

Han ställde frågor och ställde min åsikt mot andra saker.
Han benade i min åsikt och bröt isär den i små bitar.
Ställde den i jämförelse mot annat.

Tillslut var jag tom, jag visste inte vad jag skulle säga mer om det.

När vi skildes åt sa han att det var en stark åsikt jag hade om alkohol men att jag ändå kunde prata om den och ifrågasätta den.
Att vissa människor bara tycker en sak och aldrig frågar sig varför de tycker som de gör.

Han hade en parfym på sig som jag inte gillade.
Jag kände inte heller någon attraktion till honom.

Det kände jag den första sekunden vi sågs.

Han var trevlig, normal och såg helt ok ut, men jag kände inte att jag fick "se" honom.

Vet inte hur jag ska förklara...men jag ville väl prata om mer "vanliga" saker.
Det lät som att han hade en föreläsning då han pratade.

Är det något som kan komma sen, attraktion?
Jag vet inte....

Vill jag ta reda på det genom att träffa honom igen?
Jag tror inte det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar