onsdag 7 januari 2015

Ekonomisk stress

Äntligen fick jag kontakt med en person från mitt senaste jobb.

Min chef är ledig en längre tid och jag har jagat dem under julen.

De sa nu att det är lön, jag måste kontakta, för att få arbetsgivarintyg, som a-kassan vill ha.

Så jag kontaktade lön, som sa att det tar ca 10 dagar för dem att göra det........

I dag är det den 7 januari.

Hur i helvete ska jag hinna få pengar till mina räkningar den sista??

Dessutom sa mitt extra jobb att jag kanske inte har mina lördagar kvar längre.

De ska ju skära ned.

Snacka om att jag känner mig stressad.

Jag ska göra arbetsprov i dag, det kostar 200 kr, sen ska hunden till veterinären på fredag, det kostar 980 kr, jag får dock tillbaka 700 inom två veckor.

Nästa vecka ska jag också till läkaren igen och det kostar 200 kr.

Jag skulle också till gyn och ta ett cellprov, det kostar 350 kr.
Jag avbokade.

Avbokade också tandläkaren.

Sen vill sjukhuset att jag tar en del tester och jag har fått en bokad tid där ang min mage.
Tiden är om två veckor, det kostar 350 kr.
Jag ska avboka den.
De kan väl ringa och berätta vad proverna sa.

Jag kanske ska avboka arbetsprovet som jag ska göra i dag?
Även det jag ska göra nästa vecka.
Dessa två grejer ska ju jag göra för att kolla hjärta och kärl mm som jag skrev om förut.
Kanske bara dumt att lägga 400 kr på det?
Ja, jag avbokar. Jag är ju inte döende.

Det känns inte som att det hinner lösa sig till den sista.....
Fan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar