tisdag 20 januari 2015

Göra glass av banan

Helt galet - men det fungerar!

Såg en artikel på fb och bestämde mig för att pröva....

Jag tog 4 bananer, väldigt mogna.

Skivade dem och la dem i en matlåda som jag sen stoppade i frysen.

Nästa dag så tog jag ut den, bananerna var lite fastfrusna i varandra och burken men petade loss dem.

Jag la i dem i en matberedare.

Jag startade den.

Jag fick stoppa maskinen flera, flera ggr.

Antingen att den stoppades själv då en fryst bananskiva kilat fast kniven eller för att allt hamnade ganska snabbt på kanterna.

Jag skrapade ner allt från kanterna hela tiden, tålamod.... :)

Sen körde jag tills det blev krämigt.

Helt otroligt, men det blev krämigt!

Sen tillslut då det var det en krämig massa, la jag allt i burken igen och i frysen en stund till.

Vad det blev?

Glass!!!! :)

Så gott, det ser ut som glass och smakar som glass! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar