lördag 17 januari 2015

Dejt, pengar och jobb

I dag ska jag på promenad med killen, A.

Jag har inte nåt emot det, som jag kände med den förra killen.

Men lite känner jag att det inte är så viktigt nu.

Jag fick räkning från veterinären i går.

Jag ska betala 2578:-

Jag hade pengar kvar som egentligen var undanlagda till bilen.
Jag betalade fakturan....

Nu har jag kvar, allt som allt, 2100:-

Hur i helvete ska det räcka till alla räkningar och allt?
Och mat då ioförsig... men räkningar är viktigast, mat löser sig.

Ja, ja.... på nåt sätt kommer det säkert att lösa sig.
Just nu känner jag mig inte så ledsen som jag gjorde sist.

Kanske beror det på att hälsan är bra.

Min hund är fortfarande seg.
Såren, eller vad man ska kalla det, ser bra ut.
De har sytt några stygn.

Han får bara gå runt huset när han är ute, får inte leka med något på nästan två veckor och måste ha blötlagd eller mjuk mat i två veckor.

Medicin ska han ha i ca 2 dagar till.

Min lilla hund.... :)
Men nu är det gjort i alla fall.

Nu har jag skickat 22 spontanansökningar till elföretag.
Jag är bekant med två killar som arbetar på varsitt företag av de jag sökte.
Jag nämnde det.

Vi får se...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar