lördag 31 januari 2015

Recept - Ekologisk entrecote med potatis och sallad.

Dagens mat.

Ekologisk entrecote med potatis och sallad.

Köttet stekte jag med riven färsk ingefära, färsk vitlök och mycket smör.

Jag öste köttet ofta när det hade börjat få färg.
Alltså jag vickade stekpannan så att allt smör rann ner till hörnan.
Jag tog en sked och öste upp allt smör på köttbiten. :)

Kryddade med salt och grillkrydda.
Jag har en grillkrydda som innehåller: Salt, paprika, peppar, senap, lök, vitlök, koriander, oregano, paprikaoleoresin. (Paprikaextrakt)
Det är stora korn så man bör ha en kvarn.



Potatisen skalade jag, skar i små, smala bitar, blandade med olja, salt och grillkrydda i en bunke.
Jag hällde sen upp dem på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen.

Sen gjorde jag en sallad med färsk blad spenat, morot, paprika och mozzarella ost.
Hällde över olivolja, balsamvinäger och citron. Salta och peppra lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar