onsdag 14 januari 2015

Min hund ska sövas

Veterinären ringde i går.

Min hunds levervärden har gått ner och hon sa att man skulle kunna söva honom nu.

Värdena har inte gått ner helt, men betydligt bättre är dem.

Jag litar på henne då.... och i morgon, torsdag, ska vi till veterinären på morgonen.

Han ska sövas, göra rent hans tänder och dra ut den trasiga tanden.

De gör alltid rent en hunds mun först så de blir av med bakterier.

USCH!!!!

Min lilla plutt ska sövas.....

Bara tanken på att han ska sövas, ligga på ett bord med en slang ner i halsen....
Sen ligga i en bur för att vakna upp... inte veta vart han är, och så får jag inte träffa honom förens han har vaknat upp helt.

Blä...

Visst, det är pga att de behöver ha honom under uppsikt, som han, måste vakna upp där i buren, men ändå.
Han är ju så mammig...mycket mitt fel, men ändå....

Jag kommer att sitta och vänta på honom.
Vart ska jag åka.... inga pengar och det är långt hemifrån.
Hahahhaha sitta där och vara spänd.

De lugnar mig varje gång detta kommer på tal hos veterinären.
Med sövning.

Jag säger: "Jag är orolig för sövningen, förutom min pappa så har jag bara min hund!"

De säger: "Idag har vi sövt 11 st."
"Vi söver ju hundar med leverproblem också."
osv...........

Jag kommer att gråta i morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar