söndag 4 januari 2015

Killen, G och lärlingsplats.

Han ringde mig i går. Killen, G.
Vi pratade ganska länge.

Vi har väl samma typ av åsikter, fast han låter ganska saklig, social, inte så personlig.

Vet inte hur jag ska förklara.
Kan vara nervositet, kan vara såhär med folk han inte känner, han kanske är så, osv.
Spelar inte så stor roll just nu.

Jag ska träffa honom för en promenad i morgon, måndag.

Han har bara varit singel i lite mer än 6 mån.
Innan det hade han ett tio årigt förhållande.

Då har han haft ett förhållande hela sitt "vuxna liv", med tanke på att han "bara" är, 30 år.

I dag känner jag mig taggad att söka jobb, eller ja, lärlingsplats.

Jag ska faktiskt fråga en bekant, vi brukar gå ut tillsammans.

Han har inte sagt något om där han jobbar som elektriker och han vet ju om vad som händer i mitt liv.
Har tänkt att det kanske beror på att han inte vill att jag söker där.

Eller så väntar han på att jag ska fråga.

I dag ska jag göra det.

Annars har a-kassan alla papper, utom ett, som de behöver för att handlägga mitt ärende.
Jag var jäkligt snabb med att fixa allt till dem.
I mellandagar och allt sånt, då har jag passat på.

Har ju ingen inkomst i slutet av januari...så jag väntar med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar