torsdag 22 januari 2015

Pengar, jobb och veterinären

Min kompis kom förbi häromdagen och stack till mig 500:-

"Här har du till mat eller vad du vill."

Jag blev jätte glad!

De sparade jag till räkningar.

Jag gick till banken och satte in det jag hade skrapat i hop.
Det kommer att räcka till räkningar!

Dagen efter pratade jag med en kompis, han sa att jag fick låna pengar av honom.
Jag sa att jag inte vill låna mer då jag redan lånat....

Vill inte hamna i nån lånefälla.

Då sa han att jag får låna pengarna i några år.
Ingen brådska alls.

Jag började nästan gråta.
Delvis för det han sa och delvis för att jag då kunde betala hyran.

Dock blev jag också lite ledsen för att jag måste låna pengar....
Gillar inte sånt.
Har inga krediter eller skulder.

Ja, csn då....

Så jag lånade till hyran.

Samma dag fick jag ett mess från en kompis.

"Jag satte in 200:- till dig, en gåva."

Jag blev rörd igen...nu kan jag köpa nån mer mat. :)

I går pratade jag med min kompis kille, jag fick ett telefon nummer av honom till en kille som har en elfirma.

Jag ringde honom i dag.

Vi bestämde att träffas på en kaffe nästa vecka.
Sen ville han att jag skulle provjobba i en vecka för att se vad han tycker om mig.

Läskigt men jävligt bra! :)

Snart ska jag och hunden till veterinären på återbesök ang hans tänder.
Det ser bra ut, vad jag kan se. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar