lördag 3 januari 2015

Olyckor överallt i går

I går kväll så var min kompis hos mig, vi åt middag och kollade film.

Vi såg, "Gone girl".

Vilken sjuk film!

Jag blir bara känsligare och känsligare med åldern. ;)

Men den satte spår...en thriller, ser inte skräck sen flera år tillbaka.

Jag fick en obehaglig känsla en stund efter filmen.

Då jag körde min kompis hem så kom vi till ett ställe där vi inte kunde köra.
Vägen var blockerad av ambulans, polis och brandkår.

Då vi passerade så såg vi varför..... En stor krock med två bilar.
En bil framför oss, nästan stannade för att titta.

Vägen delade sig till två filer efter bara några meter och jag tänkte köra på i min fil, gasar upp lite och vad händer då?

Jo, han som tittade på krocken körde helt plötsligt och la sig framför mig, när han hade en egen fil, utan att blinka eller nåt.

Tur att jag var vaken....

När vi kom fram till min kompis område och skulle svänga in från den stora vägen så möter vi en bil.

I vår fil!!

Alltså han kör i mötande fil!

Han kör ut och fortsätter att köra i mötande fil på den stora vägen.
Helt galet!

Vi var väldigt förvånade och pratade om det lite, tog upp telefonen och ringde 11414.
Polisens tipstelefon.

Efter nästan tio minuter som, nr 1 i kön, så gav jag upp och la på.

Han i bilen hade väl hunnit långan väg vid det här laget....

På väg hem så får jag svänga in mot sidan i all hast då det kommer en ambulans och polis i full fart med blåljuset blinkandes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar