torsdag 15 januari 2015

Hundens dag hos veterinären

I morse var jag och hunden hos veterinären klockan 08.00

Var väl uppe 05.30 för att rasta honom ordentligt innan och se till att komma i tid.

Han fick komma in ca 8.30.

Vid klockan 11:00 så kom den veterinären som hade utfört jobbet, fram till mig.

Hon berättade att de hade dragit ut den trasiga kindtanden, hon fick borra för att få bort den.

Sen hade hunden parodontit i de små undre framtänderna.
Så hon drog ut de 6 stycken, några av dem satt redan löst.

(mer info här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Parodontit
http://www.djurtandlakaren.se/hund.htm)

Hon visste att jag hade varit orolig, de vet de flesta där.
hahahaha jag är den som gråter lite, sen har jag ju varit där ett antal ggr....

Hon hämtade därför min hund tidigare och kom fram till mig med en stor filt runt min lilla hund.

Han var helt tilltuffsad i pälsen i ansiktet.
Hans ögon var helt olik sig....
Han var helt desorienterad, ville röra sig och kände inte igen mig.

Väl i min famn så tittade han på mig med stora ögon, då jag pratade med honom så krockade han med sin nos mot min haka två ggr.

Efter en liten stund i receptionens väntrum, insåg jag att han inte kunde få vakna upp lugn och ro.
Folk, hundar, babbel, lampor, mm.

Så jag bar ner honom till andra sidan av lokalen, en liten soffa typ, utan ryggstöd.

Där var det lugnare och han somnade till flera ggr.

Efter nån timme så hade jag så ont i kroppen, jag ville ju inte flytta på mig för att han skulle få sova.
Hahhahah vad gör man inte?

Jag la honom bredvid mig på soffan, inlindad i filten, där slumrade han vidare.

Vid klockan 14.00 så kom en veterinär, gick igenom allt med mig och till slut fick vi åka hem.

6 timmar hade jag suttit där, på en jäkla trästol. :)
Ja, ok.....3 timmar på en trästol sen blev det ju soffan.

Ville inte åka därifrån, undertiden, ändå. :)

Det enda som var jobbigt var att magen skrek efter mat....
Hade ju ätit en lättare frukost vid klockan 06.

Min lilla hund..... nu sover han hela tiden.
Han får två olika sorters smärtstillande och den ena är morfinliknande så han är inte sig själv.....

Lite vinglig och så...
Får se hur han mår i morgon.


 



Vaknade till lite
 
Ville titta på allt men var lite trött :)
 
 
När veterinären kom för att ge honom lite mer smärtstillande direkt i blodet, så reste han sig. Han gillar inte dom längre. ;)
 
 
Sen ville han sova lite till.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar