måndag 5 januari 2015

Kroppen strejkar

Sov dåligt i natt också....

Har gjort det några nätter i rad nu.

Vaknade tidigt och gick upp då jag bara vände och vred mig.

Jag fattar inte varför jag har ont i lederna?

Det gör ont att vända sig om.

Jag brukar få ont i lederna då det kommer ett skov, men jag har varit bra i magen ett par veckor nu.
Väldigt bra.

Sen har jag jätte ont i rumpmuskeln, det strålar ner mot benet.

Haltar i bland, ont att böja sig, att nysa osv.

Jag kollade upp det där en gång, för flera år sen, magnetröntgade min rygg.
De hittade ett diskbråck längst ner men de sa att det inte hade någon nervpåverkan.

Fast i bland får jag denna smärta.... så nån jäkla påverkan har det ju....

På onsdag ska jag göra ett arbetsprov.

Jag ska cykla medans de mäter mitt EKG osv.
Sen ska de kolla min cirkulation i benen och armarna med ultraljud.

Jag var hos vårdcentralläkaren och berättade att jag blir andfådd vid minsta lilla och att jag blir trött i vadmusklerna, då jag går upp för en trappa.

Jag har haft detta i flera år och 2012 så utreddes jag för ansträngningsastma.
Hade inget sånt och de fortsatte inte att kolla.

Jag har för mig att jag gjorde arbetsprov för några år sen...

Men, men, jag sa till vårdcentralläkaren att det är ganska tröttsamt att ha detta.
Jag är inte speciellt gammal och rör på mig och alltid gjort.

Hon frågade om jag satt still mycket, om det beror på dålig kondis.

Jag sa att jag haft hund i 9 år och är mycket ute och går och ofta haft arbeten där jag rör på mig mycket.

Mag och tarm läkaren ringde jag först, frågade om detta hade med sjukdomen att göra.
Nej, det hade det inte, sa hon.

Ja, i vilket fall som helst så är det jävligt tröttsamt att ha detta, lederna, andfåddhet osv.
Det kommer och går.

I bland så är jag hur frisk som helst och orkar vad som helst.
Det är härligt att känna så och jag vill ha fler sådana dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar