tisdag 27 januari 2015

Första, längre kontakten med ett elföretag....

I går satt jag och kollade arbetsförmedlingens sida.

Det fanns ingen lärlingplats att söka, dock hittade jag några annonser om att de sökte elektriker.

En firma sökte en 3 årig installationselektriker.

Jag sökte det...
Men jag skrev att jag inte har 3 årig erfarenhet men att jag chansar och söker en lärlingsplats hos dem.

Han svarade mig dagen efter, att de redan hade tagit in lärlingar.

Jag skrev: "Tack för att du svarade i alla fall." Vilket jag har skrivit till alla som har svarat på min ansökan.

Dock så la jag till en mening som jag inte har gjort förut:

"Det verkar svårt att få en lärlingsplats."

Då skrev han:

"Lite frågor
 Vilket år är det du ä i nu - ?   dvs hur lång är kursen?
 När blir du klar ?
 Vad vill du göra i framtiden ?  Larm , El installation ?"
 
Jag skrev att jag var klar med utbildningen och att jag inte riktigt vet vad jag vill göra sen efter lärlingstiden. Det finns mycket.
 
Han skrev:
 
"Ok så du söker Praktik – men är klar för att jobba efter det ?
Har Du betyg ?
Berätta vad har du gjort på kursen ?"
 
Jag berättade och skrev också att mer info om mig finns i mitt bifogade cv.
 
Jag skrev också att jag inte söker praktik..... utan lärling.
 
(Vilket jag också skrev i första mailet, vi måste ha missförstått varandra.)
 
Han ville då se mina betyg.
 
Jag fotade dem och mailade dem till honom.
 
Han svarade på alla mina mail inom 30 sekunder......
 
Efter att han fick mina betyg så blev det tyst....
 
Nu har det nästan gått en timme av tystnad.
 
Nervös jag är!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar